Lær digital annonsering

Duration
1 day(s)
Price
5 200
Instructor
Carl Christian Grøndahl

Carl Christian Grøndahl er konsulent i Bouvet Kundeopplevelse og bistår både private og offentlige aktører i utvikling av digital strategi, webanalyse, kommunikasjon, markedsføring, sosiale medier og søk.

Han leverte i 2008 sin masteroppgave om mobilisering i nye medier og har blant annet drevet frem en rekke bloggkampanjer, utviklet en kampanjeorganisasjon ved hjelp av Twitter og har flere års erfaring med blogging både profesjonelt og privat. Han har blant annet utviklet og lanserte REMA 1000s tilstedeværelse i sosiale medier levert digital strategi til Skiskytter VM 2016. Han er spesielt opptatt av å bruke analyse til å forbedre kommunikasjon og markedsføring. Måling av effekt gir økt kundeinnsikt og er grunnlag for løpende forbedringer av aktiviteter.

Carl Christian har siden 2009 holdt en rekke kurs, foredrag og workshops for virksomheter over hele landet.

Content

Har du lyst til å jobbe aktivt med kjøpte flater på nett?
I dette kurset lærer du det grunnleggende du trenger å vite om annonsering i sosiale medier og søkemotorer. Å lykkes med såkalt PPC/CPC-annonsering (Pay Per Click/Cost Per Click) er helt sentralt for å sikre god trafikk til ditt nettsted. Kurset går igjennom alt du trenger å vite for å komme i gang med annonser på nett. På kurset går vi spesielt inn i de ulike mulighetene på Facebook, Instagram, Google og LinkedIn. Andre kanaler som Twitter, Snap, YouTube, Bing og blogger blir også gjennomgått.

Sentrale temaer er:
• Samspill mellom eide, kjøpte og fortjente flater
• Forstå algoritmer og jobbe med spredning og synlighet algoritmer
• Digital annonsering på Facebook -et mangfold av muligheter
• Betalte plasseringer i sosiale medier
• Annonsering i blogg
• Måle effekt og optimalisere annonsering
• Forholdet mellom SEM og SEO (søkemotormarkedsføring og søkemotoroptimalisering)

Dette kurset passer for:
Informasjons- og kommunikasjonsmedarbeidere, selvstendig næringsdrivende, markedsførere, nettredaktører og alle som ønsker å lære mer om digital markedsføring.

Krav til forkunnskaper:
Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper, men det er en fordel om du har noe erfaring med bruk av sosiale medier for din virksomhet, og/eller en generell interesse for kommunikasjon og markedsføring på nett.

Arbeidsform på kurset:
Gjennom kurset vil du få oppgaver og utfordringer relatert til din egen virksomhet. Det oppfordres til å være med å tenke høyt om de ulike temaene.

Maks antall deltakere:
10

Materiell:
Du får utdelt notatblokk på kurset. I tillegg anbefaler vi at du tar med egen PC/iPad og smarttelefon. Kursbevis utstedes.

NB: Vi tilbyr også bedriftsinterne kurs og forelesninger innenfor de overnevnte emnene. Vi er fleksible på tid og sted, og kan skreddersy et opplegg for deg og din bedrift. Ta kontakt med oss for mer informasjon.

Search in our courses

Sign up for course

Please contact kurs@bouvet.no

Heidi Jakobsen Strømme

Produktansvarlig
Send me an email!